Mohanđijev govor na ITCC poslovnom skupu preduzetnika u Kočiju

„Inovacija, a ne imitacija bi trebalo da bude fokus u poslovanju“

Na poslovnom skupu preduzetnika u organizaciji Indijske Privredne komore (Indo Transworld Chamber of Commerce) održanom u Kočiju 7. i 8. januara, koji je okupio vrhunske poslovne lidere iz Kerale, Mohanđi je otvorio skup i održao izuzetno moćan govor koji je postao okosnica za cijeli događaj.  

Imajući široku poslovnu pozadinu proteklih godina, sa karijerom koja traje dvadeset dvije godine u brodarskoj industriji, zajedno sa sopstvenom jedinstvenom, transformativnom i snažnom filozofijom zasnovanom na nesebičnosti i praksi istinskog pronalaženja sebe, Mohanđi se pokazao kao jedan od idealnih govornika za ovakav događaj.

Mohanđi, osnivač Mohanđi fondacije i raznih dobrotvornih udruženja i organizacija kao što su Ammucare, ACT fondacija, Mohanđi fondacija, Himalajska škola tradicionalne joge, Svjetska alijansa svijesti i Klub ranoranilaca, izrazio je želju da ITCC poslovni skup postane kontinuiran i trajan događaj, i naglasio je potrebu za globalnim rastom, kada je u pitanju poslovanje. U svom govoru na otvaranju ITCC poslovnog skupa 2023 je rekao:

“Sjeme, koje treba proklijati i prerasti u globalni preduzetnički poduhvat, zakopano je u svakome od nas”, rekao je. Prema Mohanđiju, kompanije u zemlji uvijek su se upoređivale sa svojim inostranim pandanima. “Sada, to samo po sebi vodi do imitacije. Ali jedna stvar koju poslovni čovjek treba imati na umu jeste da inovacija treba biti u fokusu, a ne imitacija.

U svijetu postoji mnogo prostora za inovacije. Međutim, kada je u pitanju imitacija, prostor je vrlo ograničen. To poslovnog čovjeka hvata u zamku “, rekao je.

“Ljudi imaju tendenciju da oponašaju ideje budući da su isprobane i testirane. Zbog toga su šanse za neuspjeh ograničene. Ali to je samo to. Ne dešava se rast. Kada je riječ o primerima kako su inovativne ideje dovele do toga da ljudi i njihovi poduhvati prevazilaze imaginaciju – Apple, Facebook, Oracle, Microsoft i Zoom su neki od primjera koji naglašavaju važnost inovacije”, dodao je. Inovacija ima neograničen krug djelovanja, rekao je. Ovo je prva stvar koju sam želeo da istaknem, rekao je Mohanđi.

“I mi možemo izboriti prostor za sebe. Sve što trebamo da učinimo jeste da iznesemo originalne ideje. Puno je prostora koji može primiti sve”, dodao je. Još jedna tačka koju je pokušao da objasni je potreba za neprekidnim usavršavanjem.” Treba se takmičiti sam sa sobom. I to treba biti kontinuiran proces. Treba shvatiti da savršenstvo nije kraj. Nikada ne treba postati samozadovoljan i misliti da su postignuti svi nivoi savršenstva. Kada osoba to učini, to je početak stagnacije i jednom kada se to dogodi osoba neće moći dalje da napreduje”, rekao je Mohanđi.

Još jedan aspekt koji osoba koja planira da započne posao mora da ima u vidu jeste da investira u ideju o kojoj ima jasno razumijevanje.” Često se može vidjeti da kad god osoba, posebno povratnici iz inostranstva  planiraju da pokrenu neki poslovni poduhvat, budu bombardovani idejama od svih i svakoga. Oni se povinuju volji svoje porodice i prijatelja i na kraju osnivaju poslove o kojima nemaju pojma i na kraju gube novac”, rekao je Mohanđi.

Rekao je: “Život je iskustvo. Trebali bismo vrjednovati i poštovati iskustva koja stalno stičemo u našem kratkom životu i takođe se trebamo odvažiti da prihvatimo ta iskustva. To je individualno.” Mohanđi je apelovao na to da ljudi rade stvari u kojima uživaju. „Bilo bi dobro da se zapitate da li ste srećni. Ako ne možete da uživate u onome što radite, onda je sigurno da put kojim ste krenuli nije ispravan. Nećete moći da postignete uspjeh”, dodao je.

Takođe, uspjeh nije bogatstvo ili napredak, rekao je. “To je osjećaj koji treba da imate svakodnevno. Zadovoljstvo koje dobijate svakodnevno. Da bi osoba bila uspješna u poslu, ne treba da bude emotivna. Težište treba da bude na intelektu. Emocije će samo natjerati poslovnog čoveka da ide unazad“, rekao je Mohanđi.

Još jedna stvar koju je Mohanđi istakao je važnost jedinstva u ovim vremenima poslije Covida „Potreba trenutka je formiranje konzorcijuma poslovnih ljudi i predstavljanje jednog ujedinjenog fronta svijetu. Konzorcij treba da se sastoji od ljudi koji proizvode različite proizvode. Jednom kada se predstavi takav jedinstveni front, kompanije će imati vrijednost na svjetskoj platformi.” ITCC je jedna takva platforma. “ITCC tim je nesebičan. Oni ciljaju visoko i želim da im čestitam”, dodao je.