Ciklus uspona i pada

Image
Nikada ne shvatajte život preozbiljno – Posmatrajte ga kao svjedok – Smijte se naglas

Dragi prijatelji,

U posljednjih nekoliko dana, bombarduju me pozivima i imejlovima da prokomentarišem incident u vezi s Svami Nitjanandom. Lično sam odgovorio na vaša pitanja i na našem satsanku. Voljeo bih da ovdje zapišem svoje misli, tako da usplahireni umovi nadju ovdje olakšanje. Objektivan sam. Ne učestvujem u Djanapitam (Dhyanapeetam). Ali, volim Nitjanandin stil podučavanja, njegovu jasnoću i bisere mudrosti koje je sve ove godine obilato davao. Ne možemo zanemariti ono što je dao gladnom svijetu raznih duhovnih tragača. Ne možemo pokvariti njegov imidž samo zbog jednog skandala i zanemariti njegovo učenje. Ne opravdavam ga što ne praktikuje ono što podučava ili naš pojam nepoštovanja svjetosti šafrana. Vrijeme će reći istinu. Hajde da vježbamo strpljenje. Molm vas sačekajte i posmatrajte a da ne osuđujete.

Posmatram sa zabavom ljudsku prirodu ili prirodu gomile gdje na stotine dobrih poruka, učenja zanemareno i kojih su se odrekli zato što je mentalna predstava o Nitjanandi pokvarena. Zašto moramo da se odreknemo Gurua takve koji je putovao kroz medijum zvani Nitjananda i u spoljni svijet? Zašto moramo da se odreknemo svojih iskustava kao i znanja? Mentalne slike će se neminovno prije ili kasnije pokvariti. Shvatimo ovu činjenicu, pošto će i ovo tijelo jednog dana nestati.

Tragična krivica

U Aristotelovim učenjima, velika pažnja je posvećena principu zvanom Tragična Krivica. To znači, jedna mana ili nedostatak u nečijem karakteru, bude uzrok pada. Otelo je imao ljubomoru. Hamlet je imao odlaganje. Svako ljudsko biće posjeduje jednu ili nekoliko tragičnih krivica u sebi, što na kraju dovodi do pada. Potisnuti seks je takva mana. Da li se to mjenja s prosvetljenjem? Vidjeti ćemo u sljedećim redovima.

Guru Tatva (Tattwa)

Guru princip je kao rijeka Ganga koja stalno teče. Ona nastavlja da teče, kroz razne gradove, opskrbljuje razna područja i bića. Guru princip je počeo kada je počeo život. Guru Tatva funkcioniše kroz svako biće, svaka usta ili riječi koje nam znače, s vremena na vrijeme. Baš kao što su vas različiti učitelji vodili u različitim razredima, pomažući vam da stignete do viših nivoa, Guru Princip radi kroz razna bića i pomaže vam da se popnete uz stepenice do više svijesti. Guru Tatva vječno teče. Niko to ne  može da porekne. Svi spoljni učitelji samo su predstavnici ovog principa. Naša duša takođe predstavlja ovaj princip. Bog predstavlja ovaj princip. Zato kažemo da je Guru Bog. Guru je prolazan. Guru se mjenja od časa do časa, ili od vremena do vremena. Princip se nikada ne mjenja.

Guru princip putuje kroz vječnost i uzima svaka usta da bi saopštio istinu. Usta nisu važna jer su prolazna. Poruka koja se saopštava je važna za vas. Vjerujte poruci. Slavite poruku. Doživite poruku. Sve one su vječne istine. To će potpomoći oslobođenje. Sjedinite se se sa mudrošću, ne sa Guruom.

Image
Guru Princip vječno teče

Uravnoteženost

Naša tradicija nas uči putu uravnoteženosti kao najboljem putu. Savršena ravnoteža kroz radost i sreću. Ako tragalac pristupi duhovnosti tako da je ekstremno uravnotežen, biće dobro balansiran u Guru Tatvi, najljepše će zahvaljivati postojanju i svima onima koji tumače tatvu. Ako tragaoca emocija, a naročito ako je princip ‘raditi’ a ne ‘biti’ (’do-ership’ ) dominantan u njemu, (ako misli da je on taj koji čini), on će težiti da se veže za imidž Gurua. Oni propuštaju tatvu i zaljube se u Gurua. Grade očekivanja i mentalne slike. Kada slike ne mogu da se održe, oni potpuno padnu. Mnogi se razočaraju. Mnogi dođu k sebi poslje razočaranja, i na kraju ostave svoju potrebu za štapom i počnu da hodaju dalje sami.

Put oslobođenja

Naša tradicija je uvijek stavljala akcenat na oslobođenje od ciklusa rođenja i smrti. Naša tradicija nikada nikoga nije ograničavala na sistem i svakom je dozvoljavala slobodan izbor. To je istinski put. Na ovom putu, Guru, Naša Duša i Bog su  jedno isto. Naša duša je naš primarni Guru. Spoljašnji Guru je samo eksponent vječnog principa zvanog Guru Tatva. Na putu oslobođenja, prije ili kasnije, imidž, ime i forma se moraju poništiti i tatva treba jasno da sija. Dakle, svaki imidž za koji se držimo, radi trenutnog progresa, kao naš učitelj u školi, nestaće i zamjeniti će ga neko drugi, i opet drugi, sve dok ne završimo svoje putovanje. Put oslobođenja je uvijek put poništenja. Sve, uključujući naše tijelo, um i intelekt mora da nestane i rastvori se, prije ili kasnije.

Tijelo

Glad održava tijelo. Seks održava vrstu. Kada duša uzme tijelo, takođe nasljedi i sve potrebe tijela. Glad i Seks su najbitniji za održanje na različitim nivoima, sve dovodi do postojanja. Kada se smanji akcenat na tijelo i čovjek utemelji svijest na Sveprisutnosti, sve potrebe tijela će otići u drugi plan. To ne znači da su nestale iz našeg sistema. Postoje, primireno, u većini slučajeva. Kada ta osoba mora neprekidno da funkcioniše preko čula i tijela, kao što je podučavanje, njegovanje ustanova ili ljudi, ove najjače potrebe se vraćaju i smetaju mu. To je moguće. Ovo, primarni nagon, može takođe da dovede do pada.

Prosvijetljenje

Prosvijetljenje uspostavlja jedinstvo čovjeka sa sopstvenom dušom. Ono stavlja na stranu svaki obzir i dozvoljava prirodi da ide svojim tokom, kao drvo, čak i ako to znači isjeći ga u korijenu. Prosvjetljenje reda sve čakre vitalnog sistema u savršeni red i pretvara čovjeka u ogledalo. On će početi da odražava ono što dolazi pred njega i obično će održavati tečno stanje. Biće kao voda koja dobija aromu i oblik suda u kome se nalazi. Ovaj nivo bivstva često donosi lični haos. Naročito kad osoba stalno funkcioniše na zemaljskoj ravni, njegova šira svijest odlazi u drugi plan. Ako požuda prevlada, ona ostavlja prostora za degeneraciju. Požuda se takođe može steći. Kao sunđer, on bi mogao da usvoji bilo koje osjećanje druge osobe.

Imidž

Naše tijelo, um i intelekt su privremeni. Kada nastane prevelika zavisnost od imidža, on se pokvari. To je zakon prirode. Javni imidž koji smo svjesno ili nesvjesno stvorili je prolazan ili privremen. Prije ili kasnije, pašće. Definitivno će pasti ako se ne podešavamo prema imidžu koji stvaramo i uradimo nešto kontradiktorno. Imidž koji drugi izgrade o nama je takođe privremen. Razlika je u tome što, čak i ako dozvolimo promjene u sebi, drugi uopšte neće htjeti da promjene svoju sliku o nama. Otuda, ako smo opušteni oko imidža, drugi bi nas mogli razapeti, jer se ne uklapamo više u njihovu sliku o nama. Društvo voli da održava imidže svojih ljudi. Što je veći imidž, teže ga je održati, a kamoli promjeniti. Kada se takvi imidži pokvare, društvo postaje okrutno.

Očekivanje

Očekivanje je najveći izdajnik. Očekivanja su neizbježna, sve dok funkcionišemo iz našeg svjesnog uma za vrijeme budnog stanja. Očekivanja su dio našeg mehanizma uma. Što je više očekivanja, to je više i naše patnje. Očekivanja grade mnogo jače zidove nego ego. Očekivanja nas uvijek otuđuju od istine. Očekivanja tako treba poništiti prije nego što spoznamo Boga. Kada izgradimo očekivanja o pojedincima, ona će se neminovno iznevjeriti, jer su skoro svi ljudi karmička bića i sve dok ne vidimo i treću dimenziju pojedinca, ne možemo vidjeti s kog nivoa on funkcioniše. (Prosvijetljeni funkcionišu u Darma modu). Da bismo shvatili nivoe funkcionisanja, moramo da imamo jedinstvo svijesti. Pošto svaka osoba funkcioniše u svojoj sopstvenoj svijesti, i ne može da migrira u drugu, to je vrlo teško. Dakle, očekivanja će se prije ili kasnije iznevjeriti. Šok koji usljedi nas probudi i oslobodi nas od naše zavisnosti od naših očekivanja do svog poništenja.

Zahvalnost

Zahvalnost je najbitnija za rast. Svaki Guru nam je nešto dao. Svaki je potpomogao naš rast. Ono što smo danas je nastalo uz podršku mnogih Gurua. Treba da smo zahvalni. Ako se Guru ponaša na način koji je u suprotnosti sa našim očekivanjima, treba da shvatimo da je problem u našem očekivanju. Možda smo propustili da shvatimo treću dimenziju našeg Gurua, koja nije bila potpuno očigledna. Sve što treba da radimo je da prihvatimo i cjenimo učenja.

Moć seksa

Seks je vrlo moćan. Zato što je urođen u svim bićima. On je urođen jer je bitan za produžavanje vrste. Seks se koristi samo da bi se održala vrsta – kod svih bića osim kod čovjeka. Kod čovjeka, seksualni čin je vid zadovoljstva i rekreacije. Celibat je test. Biti u celibatu nije lako, jer potrebe tijela katkad prave haos, kao što i glad može da dovede osobu do stanja da ubije nekog. Biti u celibatu u šumi je mnogo lakše nego biti na tržištu raznoraznih atrakcija. Tako,  ove stvari mogu katkad postati moćne kao tornado, ukoliko se ne prevaziđu. Da bi osvojili ove elemente, što je u suštini osnova našeg tijela, treba nam mir i bivstvo (‘beingness’). U ekstremnom činjenju (‘doing-ness’) društvenog života, čak i ako osoba postoji u bivstvu svog realizovanog stanja, potrebe tijela bi uvijek mogle da igraju važnu ulogu. Pomjeranje sa sveprožimajuće sveprisutnosti na svijest ograničenog tijela može se smatrati neminovnim, kada je interakcija na mikro nivou stalna i dosljedna. To je diskrecija sveca. On bi vrlo dobro mogao da se pretvori u Grihasti (život porodičnog čovjeka), oženi se, ima seksualni odnos i čak pomogne da se produži vrsta, ako treba. Takođe bi mogao da se odrekne svega i ide putem duhovnosti u anonimnosti, kao avadhoota. Ako izabere da služi svijetu i takođe održava savršeni celibat, mora da vježba veliko suzdržavanje. To nije lako.

Seks je izazivao majstore od kad je svijeta i vremena. Seks je iskušenje koje iskrivi ljude jer smo navikli da ga potiskujemo. Društvo to osuđuje. Srednja klasa ga čuva. Viša i niža klasa obično nemaju ništa sa moralom. Izvinite što sam tako direktan. To je istina. Moralnost je za obično lišavanu Srednju klasu. Pretvaramo se da smo imuni na njega i padamo se katkad kad ne možemo da izdržimo njegovu veličinu i težinu. Takvi smo, svidjelo nam se to ili ne. Kao Veliki Majstor Lahari Mahasaja, koji je takođe vodio i porodični život, rekao je: “Kada se seksualna želja desi, desi se.” To je prosto tako. Adi Šankara je preselio svoju dušu u drugo tijelo da bi doživjeo seksualnost. Visvamitra je pao na čari Menake. Ošo je tvrdio da bez obraćanja pažnje na svoju seksualnost, nema napretka u duhovnosti. Sad, pitanje je o imidžu koji smo stvorili i stvarnosti koju doživljavamo. Ako postoji veliki raskorak, pad je neizbježan. Izjednačavanje je da budemo u skladu sa sobom. Niko nije imun na seksualnost. Svako ima fantazije. Ako se neko pretvara da je drugačije, pazite. Seks je prirodan. Prihvatite svoju seksualnost. Nema se čega stidjeti. Koristite svoju diskreciju dok to radite, to je sve. Potiskivanjem to ne možemo da rjiešimo. Tačka.

Moj zahtjev

Moj zahtjev svim članovima BTW porodice je, molim vas poštujte Nitjanandina učenja. Molim vas da prihvatite Guru Tatva koji je on preveo u mnoge živote. Molim vas poštujte učenja kao i doživljaje. Nikoga ne prezirite, a kamoli Nitjanandu. Ako kritikujete i mrzite nekog Gurua, to će uticati na Guru princip u vama. Samo budite zahvalni za ono što je Nitjananda dao vama i svijetu. Samo su vaša očekivanja propala. Naše mentalne slike su propale. Veliki balon od sapunice je pukao. Oni svakako prije ili kasnije moraju da puknu. Ništa ne traje vječno u životu. Poštujte to. Nikada ne koristite nasilje u mislima, riječima ili djelu. Ne sudite o nikome o njihovim postupcima. Nema potrebe pravdati se, pošto nas se to ne tiče. Zapamtite jednu stvar – istina ostaje istina, uprkos imidžu majstora. Isto tako, budite pažljivi oko toga ko ima koristi od skrnavljenja i spaljivanja ašrama? Zašto su nas obuzele emocije? Zašto smo postali nasilni? Jesmo li svi toliko čista bića da bacamo kamenje na druge? Zar nismo svi mi mješavina svega? Pogledajte prvo sebe. Onda pogledajte okolo. Istinski duhovni ljudi treba da održe smirenost i spokojstvo. Sjedinite se s učenjem. Ne sa Guruom. Uvijek osjećajte zahvalnost za učenje ili guru princip, Guru Tatva.

Jedna osoba je insistirala da odgovorim na njeno pitanje da li ja to (Nitjanandin skandal) odobravam ili ne. Moj prijatelju, svijet ne funkcioniše po tome šta ja odobravam. Vaš mentalni proces se dešava bez mog odobrenja. Vidjeo sam promjene mišljenja bez ikakvog konkretnog razloga u životu. Ljudi se za čas promjene. Njihove misli se promjene. Nikada ne znamo ko će šta sutra da uradi. Ko će sutra biti živ. Tako smo krhki i trenutniVi i ja možemo da se uzdignemo ili padnemo svakog trenutka. Talasi mogu svaki čas da se promjene. Dakle, ne budimo previše puni entuzijazma da volimo što je neko pao. Ne moramo mi nikome da odobravamo seksualne prioritete. Oni će ići dalje s tim, dobro i bez našeg odobrenja, ako moraju. Kada ne možemo da kontrolišemo čak ni naše sopstvene misli, kako ćemo kontrolisati druge? Da li to uopšte i moramo?

Cjenim vaše stavljanje naglaska na moralnost i svetiteljstvo. Istorija je vidjela mnogo potiskivanja i oslobođenja koje je usljedilo. Hajde da ne dovodimo u pitanje ovu činjenicu. Shvatam da su mentalne predstave znatno propale. Do toga mora doći, pošto je naš put put oslobođenja od svega. Shvatite samo jednu stvar. Sa ili bez prisustva na ovoj planeti, život ide dalje. Ništa se ne mjenja našim protestom ili brigom. Nasilje unutar nas će samo uticati na nas. Stoga, izrazite zahvalnost za sve i dozvolite ljudima da idu svojim putem. Ne osuđujmo druge. Nemamo na to pravo. Hajde da sve to uzmemo kao dio našeg procesa učenja. Zato, vjenčajte se s dobrim učenjem koji pomaže vašu duhovnu evoluciju. Nikada se ne vjenčavajte sa fizičkim Guruom.

Volite sve. Oprostite svima. Budite dobri i blagonakloni iznutra. Ne osuđujte druge.

BLAGOSLOV SVIMA.

M

Prevedeno sa:

http://pkmohan.wordpress.com/2010/03/06/the-cycle-of-rise-and-fall/

Komentariši